cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Access to your account is locked!

Highlighted
Journeyman

Access to your account is locked!

I tried to pre-order two iPhone 5 for my parents, but everytime I get to the screen on Apple.com where it asks for my cell number and the last four digits of my social security number, I get this message, “Access to your account is locked. Please contact Sprint at 1-888-211-4727 to solve this issue.”

Tried last night and this morning, multiple times, without luck. I called Sprint and was told that there doesn't seem to be anything wrong my account. All things are in good order and standing, so they suggested I call Apple.

I called Apple, but due to the high volume, my call didn't get through. So is it a Sprint issue or an Apple issue?

I'm kind of disappointed at this point, pre-orders placed now won't ship until 2 weeks later. The only reason I'm ordering through Apple.com instead of Sprint.com is because I want to use BillMeLater as the payment option.

Any insight into when this issue will be resolved would be great.

10 REPLIES 10
Journeyman

Re: Access to your account is locked!

6+ hours later and no one from Sprint responds? Not even a generic, we're right on top of that sir.

Master

Re: Access to your account is locked!

I have just seen your post.   Was your account ever in some one else name.   The problem is most likely in the last 4 of the SSN  not matching with what we have on record

Journeyman

Re: Access to your account is locked!

No. I am a new customer to Sprint.

Master

Re: Access to your account is locked!

I am sorry for the issue   could you send me a private message with your phone number  pin or answer to security question and last four of the ssn  so I can investigate the account.

Journeyman

Re: Access to your account is locked!

Sent.

Journeyman

Re: Access to your account is locked!

Same issue.  Were you ever able to resolve this?

Journeyman

Re: Access to your account is locked!

Me to! Did you get this problem fixed?

Journeyman

Re: Access to your account is locked!

As it turns out, it had to do with my contract. I'm still in the middle of my 2-year contract, for when I got the iPhone 4S. So until Apple starts selling unlocked iPhone 5s, you're out of luck. Unless of course, you get a new number and sign a separate 2-year contract.

Journeyman

Re: Access to your account is locked!

Well i dont understand because im already done with my 2 year contract, but it still said that my account was locked.

Journeyman

Re: Access to your account is locked!

You might want to call Sprint's customer support line or visit a local store and see what they say.

Community News

Sprint S.M.A.R.T Agents
Sprint S.M.A.R.T Agent are here to help Monday through Friday 6:00 AM CT - 6:00 PM CT. If you need to speak to an agent outside of these hours, please visit Sprint Chat