cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

when are we going to have 4g in puerto rico?

Highlighted
Journeyman

I want to know cause its not fair that we are paying for a service we dont have and when we ask to sprint they dont have any answer and I want to know when the service is going to be available...

11 REPLIES 11
Journeyman

I asked a rep. in a booth in Plaza las Americas and he said that Sprint is making improvements in it's infrastructure and that it will be finished in the first quarter of 2012. Let's see what happens, because Sprint's fees a expensive and if they don't improve, I will consider switching. That's all I know about this subject.

Wizard

Sprint IS and will be making improvements to its network through an already publicly announced strategy called Network Vision http://newsroom.sprint.com/article_display.cfm?article_id=2064 . This initiative being worked 2012 through 2013.  4G in Puerto is not going to happen. Better pony up near some WiFis and bigger GBs and crank that Ricky Martin. bailamos.

Wizard

oh, and show me how Sprint is more expensive than the other national competitors out there, ATT and Verizon.  Would love to also see how their unlimited data plans match up.

Journeyman

Well if they had stayed with WiMax PR should have been up and running with 4G.. but since the WiMax network is not going anywhere , you will have to wait for a new rebuild for LTE.  And the one who was told by a rep that the service is going to be up and running in Q1 2k12... get real that's just a sales person trying to get his commision IMHO.   Even the coverage map shows  Sprint plans for PR  are within the next 6 months!!.. reason why I already left to AT&T since my contract is already over.  It doesn't makes any sense commit to a new contract when at least you'll have a 1/4 of its duration plagued by poor call and even crappier data. The reason I'm still here active in the forums is that I still have 3 lines under contract and I can't wait for them to expire. By the way  AT&T LTE is running smoothly  at  8Mbps / 8Mbps with peaks of over 13-15 Mbps in some places. =))) and call quality is excellent.

Journeyman

PREFIERO PAGAR UN POCO MAS EN AT&T PERO TENER MEJOR COBERTURA, POCAS O NINGUNA DROP CALL CON BUENA VELOCIDAD 3G O 4G. CADA CUAL PAGA POR LA DATA QUE CONSUME, ESTOY CANSADO DE PAGAR EN SPRINT POR UN MAL SERVICIO Y SOBRE TODO LA DATA DE LOS HEAVY USER (SON LOS QUE SOBRECARGAN LA RED). ESTOY PENDIENTE PARA PROXIMAMENTE PORTAR MIS NUMEROS.

Journeyman

i have been a customer for 8 years, and sprint has been mediocre ,but right now i hate doing business with srint, data peed is 0.1 on speed test and my calls drop all the time.

Journeyman

Se como se sienten, yo porte una de mis lineas ya para ATT y es excelente en teoria un poco mas caro y aun asi hice unos arreglitos para quedarme pagando menos de lo que pagaba con sprint, coji un plan local de esas ofertas de las de centennial con texto y voz ilimitada y los 2 gb, sin roaming y sin larga distancia y estoy pagando como $61/m.  Estoy buscando alternativas para la cuenta familiar que le pago a mi mamá y dos hermanos. Porque   En toda la semana tiene periodos de mas de 1 horas que no recibe las llamadas estando los telefonos justo a mi lado. los mensajes de texto.. como con 15 minutos de atraso.  Y aún así pretenden que uno renueve el contrato para que estemos casi la mitad del contrato esperando que arreglen el network.. ya escuche esa novela en el 2009 cuando decian que el 4G era cosa segura.. 2012... y coqui.... -.-  y en la cuenta familiar tengo un evo 4g shift y nunca he visto el 4g eso es como un urban legend.. un blackberry y un android 3 de los baratitos.  pero dejarle $180 al mes por un servicio mediocre no es mi idea de una compra inteligente y si fuera una cosa de una semana... pero todos sabemos que si estas en el area metropolitana estan asi como desde febrero del año pasado.

Journeyman

Saludos Ryoo

Logré librarme de las penalidades por cancelacion antes del vencimiento de contrato, Como? gracias a la junta Reglamentadora. Hice la querella y dos dias despues Sprint se comunico conmigo permitiendo irme sin ETF, pude portar mis 4 lineas a ATT. Diferencia en covertura y velocidad de datos del cielo a la tierra. En cuanto a precio si admito ATT es mas caro y limitado, pero el plan familiar que tome termine pagando un par de pesos menos que en Sprint. Solo tengo que acostumbrarme a no exceder buscando Wifi en todos lados. Menos mal que subieron paketes nuevos y ahora en vez de 2GB son 3gigs y permiten comprar uno de 5GB y te activan el router wifi integrado en el celu para hacer sharing. Si te pasa pues pagas $10 por cada Giga adicional.

Yo no podia aguantar mas pues me estaba afectando en mi vida personal y mi trabajo ya que la gente no me conseguia al llamarme.

Aun Sprint sigue siendo una buena compañia, y me admitieron tienen una averia causada por la implemencation de nueva tecnologia (network upgrade) de hecho viene desde el este de EU o sea no es solo local. Les tomara un poco mas de tiempo pero me aseguraron sera resuelto este año. Si en el futuro cumplen con eso, pues regresaria para obtener lo ilimitado y sus precios $$, pero si no lo hacen en mi opinión se escocotaran.

En todo lo que escribiste estoy de acuerdo, de hecho hubo otro post suyo aqui en la comunidad que yo te comenté pues diste en el clavo en cuanto a sus infraestructura (CDMA, Centennial yOpen).

Exito siempre!!

LC

Journeyman

this will get worse on March 1 AT & T to stop providing CDMA, we are offering customers of Centennial changing equipment and honor the plan that had no credit check, deposit or renewal of contract. All of Puerto Rico will suffer for lack of planning Sprint, calling customer service, they indicated that according to zip code everything is fine, insisting tell you a small breakdown, but the reality of us in Puerto Rico the equipment on hand is that there are few places with good coverage, the 3G has a similar speed to dial up, 4G? actually exists in Puerto Rico? Executives must take action on the matter (provide monthly discounts or exempt from paying penalty for termination of contract) before users make a request to the FCC or federal court.

Journeyman

Re: when are we going to have 4g in puerto rico?

Several poonts to make here. I was with Sprint for 11 years and just recently bailed. I had a phone and aircard which were costing me $200 a month. My average download speeds were 150 kilabits and I averaged about 12 dropped calls a day. I finally gor sick of it and switched to T Mobile for the phone $85 a month and an ATT aircard $50 a month. that give s me 10Mg a month "real"high speed data. I have had speed tests as high as 12Mbs average around 7. Cheaper, faster, better. Sprint really doesn't care about PR. Actually they do have 4G already hot here. They either don't know or were told to say no. Go to sensorly.com download and check PR for the areas (a large part of Hato Rey is one) that are already 4G (I got speedtests of around 7Mbs)

Wizard

Re: when are we going to have 4g in puerto rico?

This is not a Sprint Response below.

Puerto Rico improvement to 3g and there new LTE Network (Network Vision) was ask in this facebook fan page http://www.facebook.com/#!/S4GRU there website is http://s4gru.com/ This was the reply from the page which has nothing to do with Sprint.

"We are in the middle of a long serie...s of Network Vision announcement articles we received from internal sources in Sprint and it's Network Vision partners. We will be announcing Network Vision markets, dates and info long in advance of Sprint official announcements.

As for the Puerto Rico/Virgin Islands market, it is being handled by Samsung for Sprint. We are not ready to announce this market, yet. But it will be announced by S4GRU in the next few weeks. So stay tuned! I think Puerto Ricans will be happy with the attention they will be getting from Sprint with this deployment relative to other markets."

Source http://www.facebook.com/#!/S4GRU

Community News

This is a PUBLIC ARCHIVE board, all artciles are read only.

Please click here to search the Active Community.